1. Home
  2. Verhalen
  3. De werkplek van - Rosalie Landman

De werkplek van...

Rosalie van der Meer-Landman (21) opgegroeid in IJsselmuiden, werkt sinds maart 2024 als receptioniste bij Van Werven. Zij is onlangs getrouwd met Albert uit Hattemerbroek. Samen wonen ze inmiddels in Oldebroek. Werkplek: hoofdkantoor aan de Zuiderzeestraatweg

Ze is nog maar een paar maanden in dienst. En toch kent bijna iedereen Rosalie. Of nou ja, echt kennen? Door haar werk als receptioniste op het hoofdkantoor van Van Werven weten veel collega’s in ieder geval hoe ze heet. “Ik weet zelf nog niet altijd wie op welke afdeling werkt. Maar ik kom er altijd uit!”

In de hal van het hoofdkantoor van Van Werven zit Rosalie achter een van de twee balies. De hal is groot voor haar alleen. Maar dat deert Rosalie niet: “Ik zie iedereen die hier langskomt. Daardoor is er reuring en zit ik nooit alleen. Natuurlijk zegt niet iedereen die binnenkomt mij automatisch gedag, maar ik doe dat zelf wel graag; even ‘hoi’ of ‘goedemorgen’ groeten. Ik heb gewoon de leukste werkplek.”

Rosalie vertelt dat ze de opleiding tot officemanagement assistent deed en meteen wist dat ze op haar plek zat: “De veelzijdigheid van het werk vind ik leuk. Ik verwerk e-mail, plan afspraken in en regel bijvoorbeeld de feestelijkheden rondom de jubilarissen. Het regelen en organiseren past bij mij. Maar het allerleukste vind ik het contact met mensen.”

'Op mijn werkplek is altijd reuring'

Geen dag hetzelfde
Als receptioniste is volgens Rosalie geen dag hetzelfde. “Ik begin altijd met het opstarten van de computer en het openen van de deuren. Verder pak ik de vaatwasser uit en maak ik het koffiezetapparaat schoon. En ondertussen rinkelt natuurlijk de telefoon. Op maandag, woensdag en vrijdag komt de post. Het is mijn verantwoordelijkheid dat het gesorteerd wordt en het op de juiste plek terechtkomt. En elke vrijdag zorg ik ervoor dat mijn collega’s gehaktballen kunnen eten. Dit zijn taken die wekelijks terugkomen, maar daaromheen doe ik van alles. Van kaartjes sturen als er een baby is geboren tot het bijhouden van de vacatures op de website. Je kunt het zo gek niet bedenken, maar het belangrijkste is natuurlijk het opnemen van de telefoon.”

Bij een groot bedrijf met meerdere vestigingen en veel afdelingen is die belangrijkste taak zo nu en dan een flinke uitdaging. Een enkele keer is de beller ongeduldig en niet blij. “Dat geeft niet”, zegt Rosalie resoluut: “Ik doe altijd mijn best voor een goede oplossing”. En het kan voorkomen dat ze zelf even niet weet bij wie ze moet zijn. “Het duurt natuurlijk wel even tot ik iedereen ken”, lacht Rosalie. “Vaak is het een kwestie van doorvragen. En bij Van Werven zijn de collega’s behulpzaam, dus ik vraag gerust om hulp.”

Deze website plaatst cookies, waaronder die van Google Analytics. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag.